Korono ile birlikte sokağa çıkma yasakları paket servis yapan işletmeler için oldukça önemli bir çıkış noktası oldu. Özellikle hızlı tüketim ürünlerine odaklı hizmet veren tüm sektörler paket servis konusuna adaptasyonu hızlı bir şekilde sağladı. Online satış'ın en önemli sorunları olan, lojistik ve sevkiyatlar kargo şirketleri ile çözüme ulaşır iken, Restorant, Fast Food ve Küçük Bakkal ve Tekel bayisi işletmeler lojistiğini moto kuryeler ile yaparak hizmetlerini vermeye devam ettiler.
Korono'dan önce de özellikle fast food noktaları zaten moto kuryeler ile paket servis hizmetlerini vermekteydiler. Bazı bakkal ve tekel bayileri de bu konuda ciddi yatırımlar yaparak paket servis konusunda oldukça uzun bir yol almışlardı.
Sokağa çıkma yasakları ile paket servise olan talep hızla artış gösterdi. Konuda tecrübeli olanlar mevcut sistemleri ile işlerine devam ederken, yeni olanlar oldukça zor durumda kaldılar.
Paket Serviste nelere dikkat etmeliyiz!
Öncelikle paket servis yapmayı planladığımız bölgenin ihtiyaçlarını iyice araştırıp analiz etmeliyiz. Paket servisi yapabileceğimiz bölgenin büyüklüğüne göre ve gelmesi olası ürünlerin taşınması süresini 30dk geçmeyecek şekilde planlamalıyız. Uzun süren ve geciken servis hizmetleri müşteriler tarafından hoş karşılanmamaktadır.
Paket servis için olmaz ise olmaz konulardan en önemlisi telefon numaranız! Özellikle küçük market ve tekel bayilerinden siparişler telefon aracılığı ile verilmekte. Bu yüzden numaranızın akılda kalıcı ve basit olması çok önemlidir. Akılda kalacak şekilde bir numara seçin. Örn: 0*** 23 56 89 ya da 12 45 78 gibi.
Kurye hizmetini kendiniz vermeyi düşünüyorsanız, iyi bir motosiklet ve ehliyet almanız gerekecektir. Bu konuda ilk başlarda acele etmeyin! Bölgenizde hizmet vermekte olan kuryeler ile paket başına ücret vermek sureti ile anlaşma yapabilirseniz çok daha avantajlı olacaktır. Bu tarzda çalışan kuryeler her bölgede var. Aynı zamanda bölgede hizmet veren kuryelerin adresleri daha kolay bulmaları ve paket servis hizmetinde tecrübeli olmaları sizin satışlarınıza olumlu katkı sağlayacaktır.
Magnetler de paket servis için çok önemlidir. Özellikle tüketiciler magnetleri buzdolabı veya kolay ulaşılabilecek alanlara koyarak sürekli ihtiyaç anında size ulaşacaklardır ve daimi müşterileriniz olacaktır.
Bunu sakın unutmayın!
Magnet seçiminde mümkün olduğu kadar ve basit türde kalıpları seçin. Numaranızın büyük olması ve paket servis hizmetinin hangi saat aralığında olduğunu belirtmeyi unutmayın. Tüketiciler magnetlerde estetik anlamda görsellik aramazlar. En önemli unsur Telefon numaranız ve verdiğiniz hizmet saatleridir.
Broşür mutlaka yaptırın, satmış olduğunuz ürünleri ve krokinizi koyarak adresinizin akılda kalmasına yardımcı olacaktır. Bir çok tüketici paket servis hizmetinde ürünü temin ettiği satış noktasını tanımak ve en azından sorun olduğunda ulaşabileceği adresinin olduğunu bilmek ister. Bu yüzden krokiler oldukça önemlidir.
Sosyal platformlar ve en önemlisi Google üzerinden gelecek paket hizmetleri oldukça fazladır. Sosyal ağlarda tüketicinin dikkatini çekmeniz çok ama çok önemlidir. İnstagram ve Facebook bu konuda yeterli seviyede size faydalı olmayacaktır. Boşu boşuna paranızı heba etmeyin. En faydalı olan her daim google'dır. Çünkü tüketiciler, ihtiyaç anında google'da arama yapmaktadır.
Tüketicilere fiyatlarınız konusunda bilgi vermeyi, satıştan sonra ayrıntılı döküm ile fişinizi göndermeyi asla ihmal etmeyin. Paket servisinizi gönderdikten sonra mesaj yolu ile kuryenin çıktığı zamanı müşterinize iletin. Bu tarzda yapacağınız geri dönüşler tüketici için güven sağlayacaktır.
Paket servis uzun zaman ve özveri ister. Şehir efsanelerine kanmayın! Paket servis hizmetinde karlılıktan önemli olan müşteri memnuniyetidir bunu asla unutmayın.
Yorumlar
Yorum Gönder