Mobil Uygulamalar ve Paket Servis..

2020 yılında Ticaret beklenenden daha hızlı olarak E-Ticaret kapsamında büyüdü. Elbette buna Pandemi döneminin ve sokağa çıkma yasaklarının etkisi oldukça büyük.

Tüketicilerin büyük çoğunluğunun İnternet ve teknoloji ile arasının iyi olması, gençlerin sanal dünyaya önceki nesil’e oranla daha hızlı adapte olmalarının da etkisi yadsınamaz. Özellikle son iki yılda internet bağlantılarında iyileşme, İnternet alışverişlerinde tüketiciyi koruyan yasalar, kullanımı kolay alış veriş uygulamaları bu konuda pazarın büyümesin oldukça büyük katkıda bulunmuşlardır.

2018 yılında 59,9 milyar olan e-ticaret pazarı, 2019 yılında %49 oranında bir büyüme ile 83,1 milyar liraya ulaşmıştı. Söz konusu tutar 2020 yılında 150 milyar lirayı bulması öngörülüyor.

Bu hızlı büyüme pazarda çok ciddi rekabet koşullarını da ardından getirdi. Özellikle Mobil cihazlar üzerinden e-ticaret sitelerinin kullanımı %60 oranlarında. Bu oran 2020 yılında %80 olması planlanıyor.


 

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinin mobil cihazlar üzerinden paket servis olarak hizmetinde 2020 yılında hedeflenen ciro 15 milyar lira. Bu cironun büyüklüğü birçok firmanın iştahını kabartmakta olduğu ortada. Migros sanal market, Getir, Banabi vb. gibi mobil olarak açılan satış siteleri her geçen gün pazardan daha fazla pay almaktadır.

Hızlı tüketim ürünlerinin yirmi dört saat hizmet veren benzer uygulamalar üzerinden sipariş verilerek, tüketici tarafından temin edilmesi, tüketici tarafından da kanıksanmış durumdadır. Hatta geleneksel kanala olan talep her geçen gün azalmaktadır. Uygulamaların tercih edilmesinde en önemli neden, tüketicinin istediği ürünü fazla çeşide gerek kalmadan bulabilmesi ve hızlı bir süreç içerisinde temin edebilmesi olarak görülmektedir..

2021 yılında Mobil uygulamalar üzerinden market ürünleri alış verişi yapılmasına yönelik pazarın, geleneksel kanala oranla %80 büyüme yapması tahmin ediliyor.

Mobil uygulamalar gelecekte tüketicinin tüm ihtiyaçlarını gidermeye yönelik olarak sürekli olarak gelişmeye devam etmektedir. Özellikle şehirlerin hızlı büyümesi, ofis çalışanlarının işlerinin büyük bir bölümünü evde çalışarak halletmesi vb. nedenler paket servise olan mevcut talebi de arttırmaktadır. Özellikle motosikletli kuryeler tarafından verilen paket servis hizmeti, binek taşıtlara göre daha hızlı ve daha ekonomik lojistik desteği de sağlamaktadır.

     Paket servis hizmeti ile birlikte mobil uygulama üzerinden siparişler,  gelecek günlerde küçük esnafın can simidi olmakla birlikte yeni pazarlara girişi için de sembolik kapı olacaktır.

    Şu an için mobil uygulamaların maliyetlerinin oldukça yüksek olması, yazılımsal boyutta işlevselliğin gelişiminin devam etmesi ve benzer bir çok konunun zamanla daha iyiye doğru ilerlediği görülmektedir. Umuyoruz ki bu teknolojik gelişmelere meslek grubumuzda bir an önce adapte olarak büyümeye devam eden pazarda yerini alır.



Yorumlar