2020
yılında Ticaret beklenenden daha hızlı olarak E-Ticaret kapsamında büyüdü. Elbette
buna Pandemi döneminin ve sokağa çıkma yasaklarının etkisi oldukça büyük.
Tüketicilerin
büyük çoğunluğunun İnternet ve teknoloji ile arasının iyi olması, gençlerin
sanal dünyaya önceki nesil’e oranla daha hızlı adapte olmalarının da etkisi yadsınamaz.
Özellikle son iki yılda internet bağlantılarında iyileşme, İnternet alışverişlerinde tüketiciyi koruyan yasalar, kullanımı kolay alış veriş
uygulamaları bu konuda pazarın büyümesin oldukça büyük katkıda bulunmuşlardır.
2018
yılında 59,9 milyar olan e-ticaret pazarı, 2019 yılında %49 oranında bir büyüme
ile 83,1 milyar liraya ulaşmıştı. Söz konusu tutar 2020 yılında 150 milyar
lirayı bulması öngörülüyor.
Bu hızlı büyüme
pazarda çok ciddi rekabet koşullarını da ardından getirdi. Özellikle Mobil
cihazlar üzerinden e-ticaret sitelerinin kullanımı %60 oranlarında. Bu oran
2020 yılında %80 olması planlanıyor.
Özellikle
hızlı tüketim ürünlerinin mobil cihazlar üzerinden paket servis olarak
hizmetinde 2020 yılında hedeflenen ciro 15 milyar lira. Bu cironun büyüklüğü birçok
firmanın iştahını kabartmakta olduğu ortada. Migros sanal market, Getir, Banabi
vb. gibi mobil olarak açılan satış siteleri her geçen gün pazardan daha fazla
pay almaktadır.
Hızlı
tüketim ürünlerinin yirmi dört saat hizmet veren benzer uygulamalar üzerinden
sipariş verilerek, tüketici tarafından temin edilmesi, tüketici tarafından da kanıksanmış
durumdadır. Hatta geleneksel kanala olan talep her geçen gün azalmaktadır.
Uygulamaların tercih edilmesinde en önemli neden, tüketicinin istediği ürünü
fazla çeşide gerek kalmadan bulabilmesi ve hızlı bir süreç içerisinde temin
edebilmesi olarak görülmektedir..
2021
yılında Mobil uygulamalar üzerinden market ürünleri alış verişi yapılmasına
yönelik pazarın, geleneksel kanala oranla %80 büyüme yapması tahmin ediliyor.
Mobil
uygulamalar gelecekte tüketicinin tüm ihtiyaçlarını gidermeye yönelik olarak
sürekli olarak gelişmeye devam etmektedir. Özellikle şehirlerin hızlı büyümesi, ofis çalışanlarının işlerinin büyük bir bölümünü evde çalışarak halletmesi vb. nedenler paket servise olan mevcut talebi de arttırmaktadır. Özellikle motosikletli kuryeler tarafından verilen paket servis hizmeti, binek taşıtlara göre daha hızlı ve daha ekonomik lojistik desteği de sağlamaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder